PROČITANO U JULU

Iako se polovina avgusta bliži, ja tek sada objavljujem pregled jula, oprostićete mi.


Za razliku od predhodnog meseca, jul je bio prilično povoljan po mene. Pročitala sam dela različitih žanrova i ona koja planiram već dugo. U nastavku videćete moju hronološku listu - od "najgoreg" do najboljeg.

8. Koštana, Borisav Stanković

U predstojećoj školskoj godini,  ovo delo očekuje me kao lektira. Počela sam da čitam bez znanja o temi ili tudjim utiscima, sa malo većim očekivanjima. Ne mogu reći da sam potpuno razočarana, Bora lepo piše i volim njegova dela, Koštana je opštepoznata drama koju nije poznato prepričavati (kakva kontradikcija na predhodnu rečenicu). Ovo delo, za mene je jednostavan prosek, nikakav prevelik utisak niti razočarenje.

7. Nesporazum, Alber Kami

Starica sa svojom ćerkom živi u starom kućerku "na kraj sveta", kraj reke u malom selu gde žive otuđeno, bez značajnijeg kontakta sa ljudima. U svoj dom primaju putnike koje tokom večeri ubiju i bace u reku kako bi im uzele novac od kojeg će jednog dana moći sebi da priušte more, i život van ovog mesta. A onda, jednog dana, u posetu im dolazi značajan čovek sa primorja...
Još jedna knjiga nevelikog obima (u nekim izdanjima čak manje od stotinu stranica), ali moram priznati da ostavlja utisak. Rasplet jeste predvidiv, i nema neke napetosti, ali svejedno, neobična i tužna priča koja se ne zaboravlja tako lako.

6. San, Agata Kristi

Lice s visokog položaja poziva Poaroa kako bi mu se izjadao o snu koji ga muči mesecima. Naime, neprestano sanja kako izvršava samoubistvo, svakog dana u isto vreme. Nakon što odbije da detektivu kaže detalje, i ovaaj odbije rad na slučaju, samoubistvo se zaista događa. Tu nastupa Poaro.
Volim Agatu i želim da pročitam što više njenih dela. Ovo mi je bilo sasvim solidno. Zanimljiva priča za nedeljno jutro, interesantan rasplet i sve što s njime dolazi.


5. Pakleni planovi, Sidni Šeldon

Nakon što je verenik ostavi na najgori moguć način, oženivši se drugom bez reči, mlada devojka odlučuje se za osvetu. U njoj se budi neverovatan inat, zahvaljujući kojem postaje sve o čemu je oduvek sanjala. 
Pre par meseci, naglo sam napravila pauzu od Šeldona zbog toga što knjige nisu ostavljale veći utisak na mene. Ova mi se dopala. Nije njegovo najbolje delo, obiuje klišeom i predvidivošću, sve je divno i krasno kao u bajci i to mi se ne dopada. Ali, kada pogledam sveukupnost ovog ostvarenja, nije tako loše. Dinamično je i zanimljivo, klasična letnja laganica.

4. Starac i more, Ernest Hemingvej

Čitala sam knjige o Hemingveju, ali ne i one koje je pisao on sam. Ovo delo imala sam kao lektiru u osnovnoj, ali sam ga preskočila, a kako je u planu za treću godinu, bilo je vreme da ga pročitam. Da ostavlja utisak - ostavlja. Da mi je bilo teško u nekim momentima - bilo je. Ono što me najviše potreslo je sama starost, sve što sa njome dolazi i odlazi, sva ta volja za životom koji se gasi. Iako smo ovu knjigu u petom razredu obrađivali kao bajku, ovog puta nisam primetila  sve te bajkovite elemente, svega setu i tugu zbog životne prolaznosti..

3. Pre nego što umrem, Dženi Daunam

Tesa je šesnaestogodišnja devojčica koja boluje od neizlečive bolesti koja je ubija iz dana u dan. Nakon što shvati da nema volju ni za čim, odlučuje da sastavi spisak stvari koje želi učiniti pre svoje smrti, vremenom, on se menja i razvija. Naposletku shvata da deset želja nije dovoljno, da je želja sve što može videti i čuti.
Slušala sam brojne priče o ovom delu, utiske i oduševljenja, zbog svega toga sam ga i kupila. Čitajući, jaako me nervirao stil pisanja, Tesin govor i razmišljanje, ako kako se kraj bližio, sve u meni se grčilo, nisam ni obratila pažnju na način pisanja koliko na emocije. Setila sam se nekih svojih zdravstvenih problema, i problema meni bliskih ljuti, svih sličnih sudbina i jada. Potpuno sam se uključila u sav taj svet i nebrojano puta zaplakala (što mi se ne dešava često), toliko da sam čak i nakon knjige provela određeno vreme u krevetu gušeći se u suzama.


2. Džejn Ejr, Šarlot Bronte
 
O ovom delu više pročitajte OVDE

1. Životinjska farma, Džordž Orvel

Ovo delo, definitivno odnosi prvo mesto. Realnost "bajke" šamara vas svakom novom rečenicom.  Izuzetno je zanimljivo i na momente napeto, obiluje sarkazmom i satiričnošću, nekim svevremenim temama i "ljudskim" osobinama koje se ne menjaju vekovima. 
"Sada je bilo jasno što se promijenilo u izgledu svinja. Pogled životinja koje su stajale napolju klizio je od svinje do čovjeka, od čovjeka do svinje, i ponovo od svinje do čovjeka; ali, već je bilo nemoguće raspoznati tko je svinja, a tko čovjek." 


Коментари

Популарни постови са овог блога

SASTAV: NE MOGU DA SE ODUPREM TOM UTISKU

ANALIZA: UJKA VANJA

ZONA ZAMFIROVA - ANALIZA