ON MY BOOKSHELF - NAJSTARIJE KNJIGE

Dobrodošli u novu rubriku! Ukoliko ste pratili ranije postove, verovatno znate da jednako volim knjge pozajmljene iz biblioteke i one sa svoje police. Iako moja kućna biblioteka nije naročito razvijena, izuzetno mi je draga i podelila bih neko svoje mišljenje s vama. Da ne dužim, pratite me!



U prvom postu ove rubrike pokazujem vam svoje najstarije knjige, tj. knjige koje su najranije izdate. Reč je o kolekciji moje bake koju nikada nisam upoznala. Svaka od njih objavljena je "davne" 1961. godine od strane Narodne knjige. 

Radi se o izabranim delima velikih jugoslovenskih autora. Na njima piše da su školske lektire, mada, mogu da garantujem da se sve ovo ne obradjuje u školama. Naravno, svi smo mi učili po neko delo iz svake knjige, ali ne i sva. Obzirom da moja baka više nije živa, a tata nije bio rodjen u doba kupovine, ne znam gde su se nabavljale i da li su zaista služile kao školske lektire.

Skrenuću pažnju na same korice. Vi to ne možete videti na slikama, ali verujte na reč - neverovatne su! Povez je tvrd, ali same korice nisu od kartona. Ovaj materijal opisala bih nekom debljom tkaninom, zaista nisam sigurna kako drugačije (ukoliko vaše deke i bake poseduju neku sličnu knjigu, pitajte ih, pa javite u komentare :)) Na svakoj početnoj korici zlatnom bojom je utisnut lik i ime autora čija se dela nalaze unutar knjige, a meni se iz nekog razloga to neverovatno dopada.

Po fotografijama možete zaključiti da su svojevremeno boravile na vlagi i pod vodom (predpostavljam), ali kako im ima preko 50 godina, u odličnom su stanju! Unutrašnjost je izuzetno očuvana, nema iscepanih stranica, fond slova je jako dobar, sve savršeno! hah

"Moja" kolekcija broji 14 izdanja, a autori su:
Jovan Sterija Popović, Branko Radičević, Radoje Domanović, Laza Kostić, Ivan Gundulić, Stjepan Mitrov Ljubiša, Simo Matavulj, Antun Matoš, Jovan Dučić, Janko Veselinović, Milovan Glišić, Milan Rakić, Djura Jakšić, Augustin Ujević.


Što se samog sadržaja tiče, svaka od knjiga sadrži određena dela pisca (kod nekih su to romani, drame, pesme, pripovetke..), njegovu opširnu biografiju, kritike savremenika, hronologiju života, nepoznate reči..
Kod nekih su takodje ubačena i pisma koja su razmenjivali tokom života. 
Svaka se sastoji od 300 do 600 stranica, u zavisnosti od obima dela.

Meni su ove knjige jako drage. Moram priznati, nisam ih sve u celosti pročitala, ali planiram. Veoma su mi pomogle u pripremi za takmičenja iz književnosti, a sadrže i neka dela koja se danas ne mogu naći u prodaji. Slobodno mogu reći da su one nešto najvrednije u mojoj kolekciji! :) 




Koje su vaše najstarije knjige (ili knjiga)?

Коментари

  1. Super post i originalna ideja!Ja imam baš puno starih knjiga.U mom stanu ih ima oko 500..

    -ifunnywithme.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  2. Najviše volim stare knjige.:) Izdanja su bila mnogo kvalitetnija nego danas, kako po sadržaju (odabir pisaca i dela, prevodi, lektura), tako i po povezu, koricama, kvalitetu listova....verovala ili ne, sve ovo JESU bile lektire, ali se do danas, posebno nakon raspada SFRJ, mnogo toga menjalo i novi klinci (pa ni moja generacija, rođeni '88.) nemaju prilike ni da čuju za mnoge od ovih autora i dela. Šteta. I sama sam nasledila veliki broj knjiga, kasnije sam ih i ja kupovala (posebno dok sam studirala), tako da je u pitanju pravo blago.:)
    Bravo za novu rubriku.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Upravo tako.. Moja generacija, na žalost, kroz čitavu osnovnu i srednju školu obradi po svega dva dela iz šest gore navedenih knjiga. Ostale se više gotovo ne pominju. :/
      Hvala mnogo!

      Избриши
  3. Ne mogu da verujem, ali moja baka ima istu kolekciju knjiga! :) Kao mala zaista sam obožavala da je teram da mi čita priče iz njih što i dan danas rado da radim, jer ipak su u pitanju najčuveniji jugospovenski autori :) <33

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Tvoji utisci o pročitanom:

Популарни постови са овог блога

SASTAV: NE MOGU DA SE ODUPREM TOM UTISKU

ANALIZA: UJKA VANJA

ZONA ZAMFIROVA - ANALIZA