ANDJELI I DEMONI - DEN BRAUN

Originalan naziv: "Angels and demons" Dan  Brown


Den Braun (1964) je američki pisac trilera. Pre nego što se posvetio pisanju, bio je profesor engleskog jezika. Napisao je šest romana:
"Andjeli i demoni" 2000
"Tačka prevare" 2001
"Da Vinčijev kod" 2003, koji je stekao najveću popularnost
"Izgubljeni simbol" 2009
"Inferno" 2013
Trenutno je u toku pisanje novog romana.

Poznati fizičar je brutalno ubijen. Njegov šef poziva priznatg simbologa Roberta Langdona kako bi utvrdio značenje znakova urezanih na njegovim grudima. Svi dokazi upućuju na vaskrsnuće drevnog tajnog bratstva iluminata koji su negde u Vatikanu postavili nezaustavljivu bombu, baš one večeri kada se održava konklava. Langdon će biti primoran da traga za 400 godina starim spisima, trči s lokacije na lokaciju u nadi da se nije prevario ali i da ustane i spremno nastavi onda kada pogreši, kako bi spasao sve te ljude. Ali, da li će uspeti da spase sebe i njemu najdraže osobe?

"Fizičar Leonardo Vetra je mogao osetiti smrad spaljenog mesa i znao je da je njegovo. S užasom je gledao u mračnu figuru koja se nadvijala nad njim. "Šta hoćete od mene?"
"Lozinku." Odgovori škriptavi glas.
"Ali.. ja ne.."
Uljez se ponovo nagnu napred, zarivajući do beline usijani predmet dublje u Vetrine grudi. Čulo se šištanje pečenog mesa.
Vetra kriknu u agoniji. "Ne postoji lozinka!" Oseti kako klizi prema nesvestici.
Prilika sevnu očima "Toga sam se i plašio"
Baš onda kada je Vetra pomislio da se njegov napadač nikada neće dočepati onoga po šta je došao. Međutim, trenutak kasnije, prilika je izvadila sečivo i približila ga Vetrinom licu. Sečivo je lebdelo. Pažljivo. Hiruški precizno.
"Za ljubav božiju!" vrisnuo je Vetra. Ali bilo je prekasno."

Dopada mi se Braunov stil pisanja. Uz njega standardno ostajem do jutra, iako su mi ovog puta slova bila nešto sitnija. Pre svega, moram reći da sam saznala dosta toga. Kako je radnja najvećim delom smeštena u Rimu, imamo priliku da saznamo nešto više o različitim građevinama, običajima i slično. A pored toga, radnja je zanimljiva, dinamična, napeta, uz par obrta. Kraj je po meni mogao biti malo lepše napisan, ali u svakom slučaju je zanimljiv.

Po romanu snimljen je istoimeni film kojeg možete pogledati OVDE (nakon što pročitate knjigu hah). Delo sadrži i brojne citate i mudrosti koje nisam uspela da izdvojim sada, nažalost. 
Ukratko o filmu: Promenjeni su neki likovi koji mi se dopadaju, te tako bolja ocena ide knjizi, ponovo.

 Mesto i vreme radnje: Rim, Vatikan, sadašnjost
 Izdavač: Solaris
 Žanr: Triler, misterija
 Broj stranica: 378 (slova su malo sitnija, pa bih vam preporučila veći format (u tvrdom povezu))
 Godina izdanja: 2000
 Ocena: 5/5

Коментари

  1. Veruješ li da mi ova knjiga stoji na polici više od godinu dana?? Baš želim da je pročitam, ali sada i nemam vremena (dok ne pročitam Anu Karenjinu), tako da ne znam kada ću je početi, ali definitivno ću se potruditi što pre (bio bi red haha). Dopala mi se recenzija, odlično je što nema spojlera zbog nas koji nismo pročitali :)

    ОдговориИзбриши
  2. Zaista je divan post. Nešto što ću pisati uskoro ima veze sa njigama, tako da se iskreno nadam da će vam se sviditi i da ćeš me i ti podržati hah ❤️❤️❤️

    ОдговориИзбриши
  3. Mogu reći da sam Braunov fan, iako mi se ne dopada što su mu slične knjige. Ovu sam ostavila za kraj, jako lepa recenzija, složiću se sa predhodnim komentarom, ne volim spojlere..

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Tvoji utisci o pročitanom:

Популарни постови са овог блога

SASTAV: NE MOGU DA SE ODUPREM TOM UTISKU

ANALIZA: UJKA VANJA

ZONA ZAMFIROVA - ANALIZA