VODA IZ KAMENA - LJILJANA HABJANOVIĆ ĐUROVIĆ

Nakon nešto više od mesec dana, pišem vam novi post o delu ove predivne, savremene spisateljice. Skraćenu biografiju možete pročitati OVDE, a za više informacija o njoj, najbolje bi bilo da posetite sajt Ljiljana Habjanović Đurović (OVDE). Ne znam da li sam vam to pomenula, ali ona je omiljena spisateljica moje mame. Pročitala je gotovo sva njena dela, jednom, ili više puta. Nakon što sam prvi put pročitala rezime jedne knjige, nisam bila zainteresovana, pa sam odustala. Ali, nakon što sam prvu knjigu dovršila u celosti, mislim da neću prestajati.



Predhodna knjiga koju sam pominjala bila je Naš otac, deo knjiga autobiografske sadržine, dok vam danas donosim nešto drugačije.

U pitanju je delo verskog karaktera. Preciznije, reč je o događajima koji su se zbili u hrišćanskoj, pravoslavnoj veri, no, to nije presudno za čitanje. Svejedno da li verujete u to, ili ne, da li ćete je doživeti kao bajku ili kao istinit događaj potkovan istorijskim činjenicama, dopašće vam se. Gotovo sam sigurna u to.



Pre svega, radnja. Ovo delo govori nam o tome kako je nastao manastir u malom selu Đunis, kod Kruševca. Taj događaj smatra se jednim od najvećih čuda. Naime, maloj devojčici, Milojki, kojoj je majka umrla, pa sada živi sa ocem koji joj ne pridaje neki značaj i maćahom koja je otvoreno  ne voli, a i više od toga, ukazala se Bogorodica, rekavši da želi da se na tom mestu podigne crkva u kojoj bi se vernici molili. Opisuje položaj ženske dece u Srbiji tog doba, osude i primitivizam. Bez obzira na godinu ovog događaja, neke stvari se, nažalost, nisu promenile, i to je zapanjujuća činjenica koja lebdi nad nama nakon svake rečenice. Opisuje način na koji se narod ophodi prema njoj nakon što kaže tu neverovatnu istinu, kako je ismevaju, kore, isključuju iz društva.. 

Ovo je jedna jako lepa knjiga. Iako u suštini nije previše tužna, čak naprotiv, ja sam lila suze. Ne plačem često uz knjige, a onda kada se to desi, budu svega dve, tri suzice i mučan osećaj u stomaku. Ova, i predhodna knjiga Ljiljanina, zaista su me naterale da zaplačem na delovima gde sam to najmanje očekivala. Divan stil pisanja, divne rečenice, divan događaj! Prosto ne mogu da dočekam njenu narednu knjigu.



Citati:

"Pesma je čudo. Prevari te, ponese te, pa ne misliš na ono što radiš, ni koliko ti je teško."

"Iz čitave njegove pojave izbijalo je nešto toplo i iskreno, i istovremeno snažno. Bila je to vera. Čista, duboka i plemenita vera, koja je potpuno ovladala svim u njemu. Istina, nisam je odmah prepoznao i imenovao, ali osetio sam je, i ona me privukla."

"Ovo je veliko iskušenje za sve nas. I brinem se. Brinem se kada ćemo iz njega izaći. I kakvi."

"Probala sam da se setim kog grešnika poznajem, da se za njega pomolim. Onda mi dođe da nije moje da sudim o tuđem padu i da nabrajam posrnule po imenu. Nije važno ko su ti ljudi, odakle su i kako se zovu. Svaki čovek koji je upao u zamku prevaranta jadnik je i nevoljnik, ma ko da je, i ma gde bio. (...) Ne znam dal je baš tako trebalo da kažem al ja drukčije nisam umela. A valjda nije ni važno koje reči izgovaraš ako su iz srca."



Poglavlja su kratka, i događaji nam se kazuju iz više uglova. Iz poglavlja u poglavlje, smenjuju se naratori, pa tako možemo da vidimo mišljenje devojčice, njene sestre i drugarice, oca, maćahe, dede, seoskih sveštenika, učenih ljudi, ali i onih nepismenih, nesigurnih i neodlučnih... Uz toliko monologa, nemoguće je da vam bude dosadno, uostalom, kao što izdavač kaže ovo su knjige uz koje nikada nećete biti sami. 


Šta kaže izdavač?

ВОДА ИЗ КАМЕНА је роман о највећем чуду Неба и Земље.
На једном камену, крај потока, у селу Ђунису, у Србији, седела је Пресвета Богородица. Разговарала је са девојчицом Милојком. Зашто Је дошла? Шта јој Је рекла? Шта нам Је поручила? Како је Њена појава ускомешала душе и умове и преломила животе многих људи? Где Је још била? Где Ће поново доћи? Одговоре на ова, и многа друга питања, даје роман ВОДА ИЗ КАМЕНА.
ВОДА ИЗ КАМЕНА је истинита прича о вери и невери. О онима који не видеше и повероваше. О онима који видеше и не повероваше. О човековој непрестаној борби против лукавих подметања непријатеља људског и Божјег. О греху и казни.
О покајању. О приљежним посленицима на њиви Господњој. О бројним знацима Божје присутности на земљи. О тријумфу добра над злом. О разлозима за наду. О доброти и милосрдној љубави Мајке Божје и Мајке свих људи. О сузама које теку преко Божјих дланова.


Podaci o izdanju:

Broj stranica- 462
Povez- mek
Devetnaesto legalno izdanje, 2016.
Prvo izdanje- 14. oktobar na dan Pokrova Presvete Bogorodice 2009. godine
Izdavač- Globosino
Ocena- 5


Коментари

Популарни постови са овог блога

SASTAV: NE MOGU DA SE ODUPREM TOM UTISKU

ANALIZA: UJKA VANJA

ZONA ZAMFIROVA - ANALIZA