ŠERLOK HOLMS ~ ZNAK ČETVORICE, ARTUR KONAN DOJL

"Kada mlada guvernerka Meri Morsten poseti Šerloka Holmsa u Bejker stritu 221B, čak ni veliki detektiv ne može da pretpostavi dubinu i zamršenost slučaja koji prihvata. Njen otac, oficir Britanske vojske u Indiji, pre desetak godina je došao na odsustvo nameravavši da se sretne sa njom, ali do susreta nikada nije došlo jer je netragom nestao. Četiri godine kasnije, gospođica Morsten počinje da dobija skupocene bisere od nepoznatog dobrotvoja, istog datuma svake godine, jedan po jedan, sve do sada, kada dobija pismo u kome je pozivaju na zagonetan sastanak. Prevarena naslednca, četvorica muškaraca koje vezuje mračna tajna iz prošlosti, tajanstveni unakaženi robijaš i egzotična oružija i otrovi odvode Šerloka Holmsa i doktora Votsona u pustolovinu u kojoj će pokušati da saznaju istinu, oslobode nevino čoveka i pronađu ubicu."


Dugo sam se dvoumila da li da pišem zasebne postove o ovim kratkima, nazovimo pričama. Priče o Šerloku Holmsu za mene predstavljaju jednodnevno opuštanje, pa tako možda nisu nešto što treba imati posebno mesto na blogu, ali... Ukoliko pratite blog, verovatno znate koliko obožavam ovog čoveka. Doživljavam ga kao istinitu istorijsku ličnost, i nikada se neću pomiriti s činjenicom da je on zapravo "samo" književni lik. Upravo zbog toga, želim da vam pišem o Dojlovim delima, mada bih u buduće možda trebala da spojim dva, ili tri u jednom postu..

Vratimo se konkretno na "Znak četvorice". Dakle, klasika, imamo jednu zagonetku, svi postavljaju teorije čekajući Holmsa da ih opovrgne. Gospođica Morsten pokušava da shvati šta se krije iza svih tih pisama, a ova dva čoveka joj u tome pomažu. Odlaze kod pošiljaoca, ali, kako je on neposredno pre tog dolaska premiinuo, pitanja nastavljaju da lebde u vazduhu, bez odgovora. 

Iskrena da budem, ključni zločinac mi se nije dopao. Volim kada je on iz centra priče, neko koga poznajemo od samog početka, neko na koga smo naišli ali ne i posumnjali. Ovog puta, to je neka treća osoba koja se samo tako otkrije. I to je u redu, jer se većina detektivskih i krimi priča razvija upravo tako. No ipak, nije nešto po mom ukusu. Ponovo se susrećemo s neverovatniim razmišljanjem Šerloka Holmsa koje obožavam. Nešto u čemu se i sama pronalazim, ali istovremeno i nešto u šta nastavim da gledam dva minuta bez treptaja. 

Svakako jedna zanimljiva priča, zagonetka i govor optuženog, nešto što oputi i razonodi. 

Moja knjižica je u izdanju Liber Novusa.  Ilustracija mi se dopada, to su ona dzepna izdanja koja se dobijaju uz Blic ženu i koja mnogi ne vole, no meni su u redu, sasvim pogodna za čitanje u školi, autobusu, parku...
Broj stranica: 239


Citati (O kako volim Šerlokove citate):

"Moj um buni se protiv svake stagnacije. Dajte mi problem, dajte mi posla, najzamršeniju šifru, najzapetljaniju analizu, ja sam tad u svom elementu. Životne jednolikosti se grozim, žudim za umnim uzbuđenjem."
"On je i sam izuzetno obdaren. Raspolaže dvema od tri potrebne osobine neophodne za idealnog detektiva. Poseduje moć zapažanja i moć zaključivanja. Nedostaje mu samo znanje, a to će vremenom doći."


Ocena: 4

Коментари

Популарни постови са овог блога

SASTAV: NE MOGU DA SE ODUPREM TOM UTISKU

ANALIZA: UJKA VANJA

ZONA ZAMFIROVA - ANALIZA