PAJNS - BLEJK KRAUČ

"Jedino strašnije od toga da siđeš s uma jeste kada shvatiš da si normalan..." je rečenica koja najbolje opisuje ovaj roman. Nikako vam ne preporučujem da tragate za rezimeom istog, jer svako mesto na internetu koje sam posetila otkrivalo je previše, a za ovakva dela, to nikada nije dobro.



Kako i sam autor kaže, Pajns je nastao kao posledica njegovog nezadovoljstva finalom serije Tvin Piks (koju iskreno nisam gledala, ali nakon ovoga planiram). Osim toga često ga porede i sa serijom The lost, Dosije X i filmom (a i knjigom) Zatvoreno ostrvo. To poređenje za mene je bilo presudno.

Veliki sam ljubitelj psiholoških trilera, ali i psiholoških romana uopšte. Ljudski um je nešto u šta ni sami naučnici nisu zašli do srži, a mene oduševljava. Kroz ovaj roman znate koliko i sam Itan (glavni junak), a to i nije mnogo. Konstantno se osećate kao da vam ne govore dovoljno, a ne znate čemu da verujete.

Naime, on se budi u nepoznatom gradu, a ne može se setiti ničega. Njegova sećanja nailaze u neznatnim delovima koji se obično ispostave kao pogrešni, ili bi "oni" želeli da mi tako mislimo. 

Itan misli da je tajni agent kojeg su poslali u Vejvard Pajns  kako bi pronašao nestale agente na istom mestu. Ne nalazi nikoga, i niko mu ne veruje da je tajni agent, jer dokaza nema. U gradu viđa poznata lica, nepoznatih godina starosti. U momentima kada pokušava pobeći, otkriva da izlaza nema, ili bar on tako misli.

Ono što mi se ne dopada ovde, kao ni u Zatvorenom ostrvu jeste kraj. Ostaje nejasno da li je tačno ono što glavni lik misli, ili ono što mu većina govori. U ovim delima moj odgovor je različit, ali nisam sigurna shvatam li na pravi način, pa ukoliko je neko čitao ili gledao volela bih da porazgovaramo o tome.

Sve u svemu, delo mi se svidelo, baš ono što mi treba kada želim da se opustim, i mislim da je pun pogodak. Priča kreće direktno, in medias res, i to je takođe veliki plus sa moje strane. Nedostatke sam uvidela tokom čitanja, ali već sada, kada se sve sleglo, shvatam da su  gotovo zanemarljivi.

Takođe, po knjizi snimljena je i serija "Vejvard Pajns" sa Met Dilanom u glavnoj ulozi. Nisam pokušavala da gledam, plašim se da pokvarim utiske. Ukoliko ste gledali, pišite mi šta mislite. 

Izdavač: Laguna
Moja ocena: 4,8

Коментари

Популарни постови са овог блога

SASTAV: NE MOGU DA SE ODUPREM TOM UTISKU

ANALIZA: UJKA VANJA

ZONA ZAMFIROVA - ANALIZA