MESEČNA PRIČALICA #1

Ovih dana uzburkalu jesenju euforiju smenjuje zimska, novogodišnja, praznična... Tek kada mi se to dogodi, primetno je da septembar prolazi.
Ovaj mesec ostaje mi veoma drag, što zbog odluka koje sam donela, što zbog onoga što sam ostvarila.
Primetila sam da, kada svoje planove ispoljim javno, anonimno ili ne, nedugo zatim prođe me želja za radom na njima, te ostanu samo to - planovi. Kako se to ne bi dogodilo, radiću u tišini. Ali, danas smo tu sumiramo predhodni, a ne planiramo budući mesec, pa stoga, krenimo.

Asocijalnost srednjoškolaca


Primetila sam, putem interneta, kako sve više tinejdžera (mahom devojčica) misli kako ne pripada ovom svetu, kako ne mogu da nadju prijatelje koje im odgovaraju i slično. Zatvraraju se u kuću, vreme provode na internetu, uz knjige i filmove, na školskim odmorima su sami, a nakon škole, pravaa kuća. Da stvar bude gora, to često biva praćeno ilegalnim supstancama, samopovređivanju ili nekom psihičkom bolešću... 
Ovo potpuno opisuje scenu nekog tipično tinejdžerskog romana, ali, barem u mojoj okolini, sve je češća pojava. Da me ne shvatite pogrešno, ja volim svoju tišinu, uživam u njoj. Volim da čitam, pišem, gledam filmove, serije i predstave bez ičijeg prisustva. Ali pored toga, smatram da je jako bitno, pogotovu u periodu srednje škole, da imamo kontakta sa vršnjacima. Da izlazimo (ne ograničavam se na diskoteke), razmenjujemo mišljenja, sklapamo poznanstva, i pozitivno utičemo jedni na druge.
Znate kako Andrićevi junaci najčešće imaju dva lica, jedno za svet, jedno za sebe, dnevno i noćno, epa, smatram da bi pun pogodak bio posedovati i uskladiti ih oba (ovom prilikom ćemo zanemariti nesrećne svršetke tih likova).
Posmatrajući septembar, ali i leto generalno, mislim da sam u tome bila prilično uspešna. Svakoga dana, van škole, provodila sam vreme napolju sa prijateljima, ali i odvajala ga za sebe. Pedometar kaže da je prosečan broj dnevnih koraka bio 15000, što bi reklo oko 10km. Pored toga, nedelju popodne obeležila je vožnja bicikla koja bi uvek prešla 30km. 
*Slike su potpuno izgubile kvalitet*








Događaji


Što se organizovanih događaja tiče, ovo leto definitivno su obeležili koncerti, na koje ranije nisam imala priliku da idem. Počevši od jula, slušala sam Zdravka Čolića, Yu grupu, Amadeus bend, Željka Joksimovića, OK bend... Konkretno septembar obeležila su čak tri koncerta ( DJ Kizami, Beca Fantastik i Deni Bonesaj). Moram priznati, atmusfera Yu grupe, OK i Fantastik benda je bila stvarno nezadovoljavajuća (barem meni) dok su ostali bili odlični! Željko Joksimović zauzima ubedljivo prvo mesto, a odmah za njim je i Čola. Takođe, prijatno me iznenadio DJ Kizami.
Ovog meseca, posetila sam izvođenje jedne predstave, u pitanju je "186. stepenik" režije Nemanje Kostića po tekstu Borisava Pekića. Radnja se dešava osamdesetih godina prošlog veka i bavi se istinama i lažima izrečenim o nacističkom logoru Mathauzen. Studenti dramskog pozorišta su je izveli više nego dobro i zaista sam uživala (ako taj utisak uopšte možemo imati pri ovakvoj radnji) u svakom minutu ove pedesetominutne predstave.
Pored filmova pogledanih kod kuće, dva puta bila sam i u bioskopu. Oba filma zaista su me razočarala. Prvi je "Anabel 2", a drugo "IT" rađen po istoimenom Kingovom romanu. Ne znam šta bih komentarisala, sem da su daleko izvan žanrovske odrednice - horora. Radnja je nejasna, nedorečena, u prvom svega dve strašnije scene, u drugom ni jedna. Sledeći put, dobro ću razmisliti o filmovima na velikom platnu.


MUZIKA


Iako žanrovski nisam lutala, ovog meseca muzika mi je prijala više nego inače. Najslušaniji, bez konkurencije, bio je Dorđe Balašević uz pesme "Nedostaje mi naša ljubav", "Ostaje mi to što se volimo", "Ringišpil", "Duet", "Unikatna", ali i mnoge druge. Odmah za njim su stariji hitovi poput "Od kad tebe volim ja", "Kalifornija", "Vesela pesma" i Bjelo dugme, kompletan repertoar. 
Takođe, izjutra bi mi obično prijala strana muzika, konkretno pesme "Look what you made me do" Taylor Swift (iako me kao ličnost sve češće razočarava", "Numb" Linkin Park, "New rules" Dia Lupa. Njih bi smenio Stanga, pa potom u krug. 
Još bih izdvojila divnu grupu CHEGI i pesmu "Jedna noć", divno pevaju i prepevavaju ex yu hitove.



FILMOVI


Izuzevši dva bioskopska promašaja, ovde bih pomenula filmove odgledane kod kuće. Ukoliko tražite sajt za iste, preporučujem Filmativa.ws (nekadašnja Filmotopia). "Listu" možete videti ispod, ali upozoravam vas da ni sama nisam zadovoljna, pa, ako budete želeli moju preporuku filmova koji su mi se zaista dopali, pišite mi.

Sleight 
Priča o mladom madjioničaru koji je u automobilskoj nesreći izgubio roditelje. Sada živi sa sestrom pokušavajući da je izdržava i upiše u bolju školu. Kako mu je novac neophodan upliće se u poslove sa drogom i dilerima...
Ovo "ostvarenje" prosečne ocene 4,26 što se mene tiče možete zaobići u širokom luku. U redu, poenta i poruka postoje, to ne sporim, ali ovakva priča mogla je da  ispadne daleko bolje.

Agent 47
Jedan čovek pokušava pronaći naučnika koji je pre mnogo godina stvorio robote mašine za ubijanje a potom nestao. To je priča o čuvenom Hitmenu. Iskreno, ne volim naučnufantastiku, pogotovu ne ovakvu, ali ovo je bilo ispunjenje bratovljeve želje koji je ostao oduševljen. 

Kako je propao R'n'R

Verovali ili ne, ovaj film gledam prvi put. Obzirom na njegovu svevremenu popularnost, neću pisati sinopsis, ali reći ću samo da mi se veoma dopao (iako po meni ima i boljih domaćih filmova). Inače, mnogo volim domaće filmove, čak i kada su lošije snimljeni, tako ovih putem molim "starije" generacije da mi pišu svoje predloge koji se mogu pronaći na internetu.

Before I fall
Ovaj film gledala sam sa drugaricom, i još uvek nemam neko formirano mišljenje. Veoma mi se dopao, donosi jake poruke, i treba ga gledati malo pažljivije, jer, iako predstavlja tinejdžersku priču, mnogo je više od toga.
Ukoliko vas zanima o čemu se radi, reč je o osamnaestogodišnjakinji koja živi jedan običan dan, ali, pri njegovom kraju doživljava saobraćajnu nesreću gde sve postaje mračno. Sekundu nakon toga, budi se u svom krevetu potpuno normalno, ali datum je jučerašnji, a svi se ponašaju kao i juče. I upravo ta misao, da se svakog dana budi i ne doživljava ništa novo, predstavlja temelj radnje. Jer, ako razmislite, možda ćete se pronaći.

Wonder Woman
Kao i Agent 47, i ovaj film gledala sam po bratovljevoj želji. I u ovom slučaju, on je oduševljen, a ja ne baš. Glumci su sjajni, scene i priča odlično ukomponovane, samo, ne mogu previše da se uživim u fantastiku (Iako to ovih dana pokušavam jer sam planirala da po praznicima pročitam Hari Potera prvi put, ljubitelji, molim vas, pišite da li je prekasno i da li je bolje da to ne radim kako ne bih "pokvarila utisak")


SERIJE


Ovog meseca, gledala sam jednu seriju - "El Barco". Njoj ću posvetiti poseban post jer to zaslužuje. Nisam se previše oduševila, ali ipak, veoma mi se dopala serija, odnos likova, njihova psiha i slično. Istina, sadrži brojne nedostatke, ali o tome drugog puta. Ukoliko vam je potrebna preporuka - imate je!



INSTAGRAM


Evo jedne neplanirane teme. Naime, svakodnevno obilazim svoj instagram profil posvećen knjigama. Uživam gledajući ostale fotografije, otkrivajući nove profile, ali i sama književna dela. Ovog meseca, odlučila sam da se dizajnu samog profila posvetim više nego inače, i to se definitivno isplatilo! Bespotrebno je zalaziti u brojke, ali oduševila sam se kada sam dobila 15 novih pratilaca za manje od 24h, pri tom, svaki od njih detaljno je pregledao profil, što se lako može uočiti kroz komentare i privatne poruke. Kad smo kod toga, "upoznala" sam mnoge istomišljenike sa kojima sam razgovarala i to me učinilo veoma srećnom. Ipak društvene mreže imaju svoju dobru stranu!


Poslednje dve fotografije su iz perioda pre postojanja feed-a

ŠKOLA


Pošavši u treći razred gimnazije prirodno-matematičkog smera očekivala sam da ću već prvog dana sedeti nad knjigom 3h. Istina je zapravo da, za ovih mesec dana nisam učila gotovo ništa! Ocene jesu počele, i za sada su to samo petice, ali, čak i to gradivo pamtila sam isključivo sa časova. Prema ovome, možete zaključiti da sam imala puno slobodnog vremena. Međutim, kako sledeće godine polažem prijemni (verovatno iz matematike) mislim da je vreme da počnem sa pripremama. Okej, ovo zvuči čudno, ali saslušajte me. Naime, tokom osnovne škole redovno sam učestvovala na različitim rangovima matematičkih takmičenja, a potom, u prvoj i drugoj godini srednje nisam učila NIŠTA. Ne znato što ja nisam želela, već zato što smo gubili bukvalno svaki čas matematike, a drugi profesori su nas previše forsirali, tako da sam izgubila volju i želju za vežbom. Ove godine, pokušaću da se vratim na kolosek, i koliko toliko nadoknadim predhodne dve godine. Tokom septembra, potpuno sam ispunila planove, te sam tako radila po nekoliko zadataka baš svakog dana.

VEŽBANJE


Sumirajući ovaj mesec, ne mogu da verujem da sam uspela u gotovo svemu. Čitavog leta, i početkom septembra vežbala sam povremeno, ne zbog kilograma već zbog sebe. Zbog zategnutosti i boljeg unutrašnjeg osećaja. Potom sam, 20. skinula aplikaciju "30 days fit" na mobilni telefon, i počela da radim tri vrste vežbi po srednjem nivou 1. Jučerašnji dan sam preskočila, ali već sada vraćam se u formu i nadam se da ću uvideti neke rezultate.




Ukoliko ste pročitali sve i ostali do kraja pre svega - hvala vam!
Pišite mi šta je obeležilo vaš septembar i šta mislite o onome što sam gore pomenula. :)

U utorak čeka vas post iz rubrike "Čitamo zajedno", a potom, u narednu subotu lista pročitanog u predhodnom mesecu. Taj post me veoma raduje jer, koliko god su mi neke knjige bile mrske, druge su ih potpuno nadoknadile. :)



Коментари

  1. Mnogo mi se dopada ovaj post. Zaista je super. Slažem se sa tobomu dosta stvari, a i drago mi je što si prikazala ovu aplikaciju ❤️❤️❤️

    I follow you: Visit and follow ----> Marija's blog

    ОдговориИзбриши
  2. Pratim Instagram, tako sam i saznala za blog :-)
    I ja nikako da počnem s vežbanjem, pauziram otkad sam se preselila, ima više od godinu dana, sve pomeram (od septembra ću, od oktobra krećem, a vidim da i u novembru verovatno neće viti ništa). Možda i meni treba ta aplikacija da me pogura.

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Tvoji utisci o pročitanom:

Популарни постови са овог блога

SASTAV: NE MOGU DA SE ODUPREM TOM UTISKU

ANALIZA: UJKA VANJA

ZONA ZAMFIROVA - ANALIZA