NEGDE DRUGDE, DALEKO OD SVEGA

Ursula K. Le Guin je američka spisateljica naučne fantastike. Rođena je 1926. godine i još uvek piše. Najpoznatiji romani: Leva ruka tame (engl. The Left Hand of Darkness) (1969), Čovek praznih šaka (engl. The Dispossessed: An Ambiguous Utopia) (1974), Svet se kaže šuma (engl. The Word for World is Forest) (1976), Čapljino oko (engl. The Eye of the Heron) (1978), Stalno se vraćajući kući (engl. Always Coming Home) (1985), Ribar unutrašnjeg mora (engl. A Fisherman of the Inland Sea) (1994), tetralogija Zemljomorje (engl. Earthsea) (1968-2001) ... Pored romana piše priče, eseje i knjige za decu. Dobitnik je pet nagrada Hugo i šest Nebula. 

Ovo je priča o tinejdžeru Ovenu koji je još uvek u potrazi za samim sobom. Oseća se kao da ne pripada svojoj okolini, gradu, državi, planeti... Potpuni autsajder. Ipak, kada upoznaje Natali, to počinje da se menja. Ona ga ohrabruje, podržava i gura napred. Nažalost, i pored svega toga, on ne može sakupiti dovoljno hrabrosti za promene. 



CITATI

"Nismo pričali o problemima, o našim roditeljima, o automobilu kao ni o našim ambicijama. Pričali smo o životu. Zaključili smo da ne vredi postavljati pitanja o smislu života, zato što život nije odgovor, nego pitanje, a mi smo odgovor."

"Posle tog razgovora u glavi mi je ostala samo jedna reč, najobičnija, besmislena reč. Ne to kako je ona izgledala, niti kako me je gledala, već sve to zajedno, ali zbijenu u jednu reč, "dobro" izgovoreno onako kako ju je ona izgovorila. Jasno, sigurno. Imalaje težinu kamena. Kada god bih zavirio u svoju glavu dočekao bi me taj kamen. A on mi je bio potreban. Nešto za šta sam se mogao uhvatiti, nešto na čemu sam mogao stajati. Nešto čvrsto."

"Samo se na taj način istinski priča, ostalo su samo reči..."

MOJE MIŠLJENJE

Ovo delo proguta se svega u par časova. Malo, ali kvalitetno. Kao što neki već znaju, nisam opsednuta tinejdžerskim romanima iz jednog jedinog razloga. Naime, gotovo u svakom priča počinje nekim tipičnim autsajderom, povučen, "ružan", čudan, s druge strane imamo grupu popularnih koji ismevaju čitavu školu i profesore. Potom se nađe neka prelepa duša i zaljubi se u čudaka, pri čemu će popularni ispaštati na ovaj ili onaj način. Čak i ako se unesu neke izmene, ovo dolazi kao neki kostur svakog tinejdž romana. Još gore, naš glavni junak u 90% slučajeva ima razmišljanje petogodišnjaka, "samo sam ja u pravu, svi ostali greše, zato me smatraaju čudnim. Imam petnaest godina a nikada se nisam poljubio/la, UŽAAAS." i slično, dakle, puko uveličavanje i bespotrebne priče. 

Ipak, ovo je definitivno nešto drugačije. Nije reč o kultnom delu, delu za Bog zna kakve nagrade, pohvale, mnoštvu citata i dinamične, nesvakidašnje radnje, ali svakako je vredno pomena. Preporučila bih ga tinejdžerima od nekih 12,13 pa do 17,18 godina. Takoše, ukoliko ste stariji, a želite se prisetiti nekih lepih dana, ovo je za vas.

Istina, imamo dečaka (17) koji je povučen. Ali on ipak ima prijatelje, razmišlja o budućnosti, fakultetu, životu... Najviše mi se dopalo što je knjiga zaista realna, opisuje stvarne reakcije likova u različitim situacijama, ne ulepšavajući ih. Onos roditelja i deteta, druga i drugarice... Predstavljeno nam je jedno divno prijateljstvo, oni nisu istomišljenici ali su pronašli zajednički jezik i dobro se slažu. U tih stotinjak stranica opisani su nam njihovi razgovori, razmišljanja i svakodnevnica, bilo je veoma simpatično. Posebno mi se dopao kraj. Roman se ne završava "živeli su srećno do kraja života" već ima neku tužnu notu, sa kojom se svi susretnemo pre ili kasnije. Mogla bih još dugo pisati utiske, ali to bi sadržalo mnoštvo spojlera tako da ću se ovde zaustaviti. Verujte na reč, delo je jako lepo, mnogo lepše od ove moje recenzije jer bez spojlovanja ne mogu dočarati sve u pravom svetlu. :)

 Izdavač: Propolis
 Žanr: Tinejdž
 Broj stranica: 148
Ocena: Ne želim više da ocenjujem knjige 1-5 jer je to jako nezahvalno, ne možemo porediti Igoovo i Šeldonovo delo, a opet, u nekom trenutku mogu mi se dopasti oba. 

ZAKLJUČAK:

Imate moje tople preporuke za ovo delo, čita se jako brzo, nekako je lepo i simpatično, a nimalo patetično. Javite mi vaše utiske!

IZDAVAČ KAŽE:


210x140mm
latinica
meki povez
strana: 143

cena u knjižarama: 594,00 din.
naša cena (-20%): 475,20 din.

Edicija: Čaj u pet
Ključne reči: usamljenost, odrastanje, prva ljubav
Priča o Ovenu, samotnjaku i autsajderu koji želi da postane vrhunski naučnik i Natali, talentovanoj, neobičnoj, bistroj devojci sa snom da bude kompozitorka. Da bi istinski upoznali ono drugo, njih dvoje najpre moraju da upoznaju sami sebe. Oboje su u osetljivim godinama na prelazu iz detinjstva u mladost, svesni da su drugačiji, ne žele ni da se ukalupe, ali ni da štrče iznad vršnjaka. Ostati dosledan sebi, a ipak biti prihvaćen, biti različit, a ne odskakati, to je alhemičarski poduhvat svakog tinejdžera.

Коментари

  1. Ova knjiga deluje zaista predivno, apsolutno nešto što bih s radošću pročitala :)
    Hvala ti na divnoj preporuci <33

    ОдговориИзбриши
  2. Nice review!
    I`m following your blog with a great pleasure via GFC
    Please join me
    Sunny Eri: beauty experience

    ОдговориИзбриши
  3. Mnogo, mnogo zanimljiv post. Ovo je baš tip knjige kakve ja volim da čitam i u kojima mnogo uživam.. Drago mi je što sam pročitala ovaj post, pogotovo zato što ide jedan jako zanimljiv post o jednoj knjizi za 50 pratioca ❤️❤️❤️

    Marija's blog

    ОдговориИзбриши
  4. Анониман15. март 2017. 11:57

    Jao citala sam knjigu i bas mi se dopala, Nadala sam se da ce neko konacno odraditi recenziju jer zelim da je procita sto vise ljudi. Svaka čast!!!

    ОдговориИзбриши
  5. Анониман20. март 2017. 21:05

    Korice su me odusevile, nazalost, kod mene u gradu nema tog izdavastva, a ne porucuje mi se putem interneta. Čim odem u Bg(nadam se uskoro) kupujem je!

    ОдговориИзбриши
  6. moram pogledati po internetu da narucim knjigu, obozavam da citam, a ovu jos uvek nism citala, hvala na predlogu, posebno su me privukli citati koje si napiala <3

    https://aandymm.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Tvoji utisci o pročitanom:

Популарни постови са овог блога

SASTAV: NE MOGU DA SE ODUPREM TOM UTISKU

ANALIZA: UJKA VANJA

ZONA ZAMFIROVA - ANALIZA