101 MUŠKARAC U ČETIRI GODIŠNJA DOBA - ISIDORA BJELICA

U poslednje vreme primećujem da zapostavljam domaće autore. Namerno ili slučajno, nisam sigurna. Osetila sam potrebu da to ispravim i zgrabila prvu knjigu iz kućne biblioteke. Kao što vidite, u pitanju je "101 muškarac u četiri godišnja doba" Isidore Bjelice.

Moja mama nju jako voli kao autora, a što se samog dela tiče, čula sam brojne preporuke, nažalost, ja se u njima nisam pronašla...



Isidora Bjelica (1967), udata Pajkić je srpska književnica. U rodnom gradu, Sarajevu, završaava gimnaziju nakon čega upisuje Fakultet dramskih umetnosti (odsek dramaturgija) u Beogradu.  Sada živi i stvara u istom gradu, a do sada je objavljeno oko 40 njenih dela, mahom romana. 

Ovo je priča o Isidori, 29ogodišnjoj devojci koja od malih nogu pokušava pronaći svoju pravu ljubav. Nakon što joj je deda preminuo i ostavio joj veliko nasledstvo, odlučuje da sav novac potroši na putovanjima po svetu i potrazi za srodnom dušom. Na svim tim putovanjima, ona se, blago rečeno rasipa, menja muškarce nakon par dana, ne želi da se druži ni sa kim...

Generalno mi je jako teško da ocenim da li mi se ne dopada knjiga, ili samo glavni lik, mada, u ovom slučaju, mislim da je oboje. Uglavnom se držim onoga "Ne grdi ogledalo ako je lice ružno", mada, trebaće mi još vežbe. 
Dakle, ova devojka mi je jaako antipatična, ne mogu se pronaći ni u jednoj njenoj misli, postupku, osećaju.. Osoba od 29 godina bi trebala biti zrelija kao ličnost. Ona muškarce deli prema godišnjim dobima, za svako doba ima tačno određen fizički izgled, zanimanje i osobine koje zahteva od muškarca. Ne otkriva svoje pravo ime, ostavlja ih posle par dana bez reči, omalovažava, vređa... I konstantno se žali kako joj je teško, kako je svi povređuju. 
Za tih 29 godina bila je sa različitim muškarcima, različite nacionalnosti, starosti (od 10 godina mladjih do 45 godina starijih), zanimanja itd. Ima potrebu da se svidi svima, pa tako, ako se nađe u društvu drugarice i njenog dečka, učiniće sve da mu se dopadne i samim tim ruši tu vezu, a to joj se ne događa jednom, već sve vreme. 
Ovakvo ponašanje ona pravda traumom iz mladosti, tačnije, pokušajem silovanja. Što se mene tiče, njeni posu
Ova knjiga prati njenu sadašnju priču tokom koje se priseća svih ranijih. Inače ne otkrivam krajeve, ali evo, to ću sada učiniti. Na samom kraju, ona pronalazi svog profesora iz srednje škole (kojem je takođe na neki način uništila brak) sa kojim se venčava. Dobijaju dete, a pri tom činu, ona sabira koliko se momaka zbog nje ubilo, odalo porocima i nikada više nisu postali normalni. I mnogo ih je. Na sve to ona reaguje hladno, kao da nema trunke savesti, što me posve zgrozilo.

MOJE MIŠLJENJE

Kao što ste mogli da zaključite, nisam baš oduševljena. Pisanje je okej i Isidori to generalno ide. Kratke i jasne rečenice, ništa ozbiljno što zaslužuje više čitanja, ali ipak je u redu. No, sama tema mi se nije dopala, a glavna junakinja još manje. Previše površno i nedovoljno da nas zagolica za traganjem ispod površine.  Veoma brzo mi je dosadila, ali želela sam da je dovršim, valjda sam se nadala da će biti bolje...

Izdavač: Draganić
Žanr: Ljubavni roman
Broj stranica: 163

IZDAVAČ KAŽE: 



101 мушкарац у четири годишња доба је књига женских иницијација и тајни... Од првог погледа и пољупца до порођаја. Ово је узбудљив љубавни бревијар...

 Број страна:  164

 Броширано

 Писмо:  Латиница

 Формат:  12,1 x 21,4 cm.

instagram: @knjiska_dama



Коментари

Постави коментар

Tvoji utisci o pročitanom:

Популарни постови са овог блога

SASTAV: NE MOGU DA SE ODUPREM TOM UTISKU

ANALIZA: UJKA VANJA

ZONA ZAMFIROVA - ANALIZA