EDUKATIVNE KNJIGE - 1. DEO

Raspremajući svoje police, pre neki dan, privuklo me nekoliko knjiga. Dok sam ih iznova listala, shvatila sam da mi je svaka od njih pomogla u dosadašnjem obrazovanju, u nekom određenom uzrastu. Kako je obrazovanje veoma bitan segment života svih nas, stojim iza toga da od malih nogu treba uvoditi dete u svet znanja. Ovom rubrikom "Edukativne knjige" želim da postignem upravo to. Želim da vam pokažem šta sam ja to volela kao mlađa, ili šta volim sada, a da nije reč o školskim udžbenicima. Školsko gradivo u zanimljivijem obliku! 

Prvim postom krećem od nekog "najnižeg" nivoa. U pitanju su izdanja kreativnog centra iz edicije "Saznaj i probaj" označeno kao 7+ godina. Ja sam dobila tri knjige ove edicije pred polazak u peti razred i malo je reći da sam ih obožavala! Čak i danas volim povremeno da zavirim u njih, jer, iako su pisane za niže uzraste i mnogo starije osobe mogu uživati u njima.

Edicija sadrži brojna izdanja, kao što su Psihologija, Astronomija, Arhitektura, Arheologija i tako dalje, ali ja posedujem samo Meteorologiju, Botaniku i Paleontologiju. 


Kao što vidite na slikama, obiluju ilustracijom. Osim divnih ilustracija, format je jednostavan i praktičan, što je još jedan veliki plus. A sada prelazim na ono najbitnije, tj. informacije koje se kriju ispod površine.

Meteorologija


Kao što se vidi kroz sadržaj, ova knjiga otkriće nam, pored teorijskog znanja o meteorologiji, vetru, oblacima, vazduhu i meteorologiju kao samo zanimanje. Autor piše o dobrim i lošim stranama ovog zanimanja, kako se školovati, kako i gde zaposliti... Sve ovo prikazano je na pristupačan način svakome, uz obilje primera i duhovitih dijaloga sa strane. Na samom kraju, tu je rečnik nepoznatih pojmova, pitanja za razmišljanje i istraživanje,  i eksperimenti koje bismo mogli isprobati.. Uh, ova knjiga  donosi dosta toga. Naučićete da "predvidite" vreme, napravite dnevnik merenja, pratite promene vlažnosti vazduha, merite vazdušni pritisak, odredite brzinu i smer duvanja vetra, razlikujete oblake... Sve ovo, opširnije naravno, uči se u prvoj godini srednje škole ali isključivo teorijski, a ova knjiga nudi nam praktične primere koje će svako od nas zasigurno pamtiti duže od same definicije nekog pojma.





Botanika


Ah, ta biologija. Smatram da je ova knjiga itekako uticala da se u meni rodi ljubav ka ovoj nauci. Tu nam autori govore o delovima biljaka, herbarijumu i slično. Takođe, opisuje nam dobre i loše strane ovog zanimanja, kako postati botaničar, šta završiti, kako i gde se zaposliti... Na marginama su ucrtane brojne zanimljivosti i pojmovi za koje sam sigurna da barem trećina mojih vršnjaka nije čula. Tu su i zadaci za čitaoce, ogledi i slično. Ova knjiga, izmedju ostalog, naučiće nas da razlikujemo biljke, shvatimo kako su dobile nazive, naučimo kako se zovu na latinskom, naučimo da ih opišemo i slično. Verujte mi na reč, pripremajući se za takmičenje prošle godine, pored gimnazijalskog udžbenika, i još par knjiga (videćete ih u narednim postovima), koristila sam i ovo delo. I stvarno mi je pomoglo jer su neke komplikovanije stvari objašnjene dosta jednostavno.





Paleontologija


Zapravo, nikada nisam volela paleontologiju. Da sam birala koje tri knjige ću  kupiti, ovu bih zamenila psihologijom, ili astronomijom, ali, kako nisam imala mogućnost izbora, zadovoljna sam i naukom o dinosaurusima. Priznajem, ovu knjigu nikada nisam pročitala, nije me dovoljno privukla. Ipak, ovih dana pružiću joj drugu šansu jer mi deluje više nego interesantno iz ove perspeektive. Kao i u predhodne dve, tu su pitanja, rečnici, pojam naslova, kako do tog zanimanja, koja škola, koji posao i tako dalje, da se ne ponavljam. Ova knjiga sadrži brojne praktične savete. Kako se otkopavaju kosti? Kako ih preparirati? Kako ih pronaći? Da li u Srbiji ima fosila dinosaurusa, da li su oni nekada naseljavali mesto koje sada nazivamo domom...?





Ove knjige, takođe nas uče i načinu na koji se možemo "probiti" do radnog mesta. Uvode nas u svet različitih zanimanja, uče kako da nadvladamo konkurenciju, kako da objavimo naše radove u naučnim časopisima i slično. Takođe, otriće nam skraćenu biografiju mnogih slavnih i manje slavnih osoba koje su bile zapažene u ovom zanimanju. Iznenadićete se kada vidite koliko ih je sa našeg podneblja, i koliko njih je zapravo još uvek živo, radi i stvara, a da mi o tome nemamo pojma. 

Kad bolje razmislim, odmah se bacam na ponovno čitanje ovih stranica, sada mi se dopadaju i više nego ranije. Ukoliko vas interesuje neka oblast, ili imate mlađeg brata/sestru, drugaricu, ili možda dete, ove knjige imaju veliku preporuku od mene! 

Коментари

  1. Obožavaaam čitati postove vezane za knjige i drago mi je što si sa nama podelila ovaj izbor, lepo je i znati da se od malih nogu interesuješ za književnost i knjige :)
    I po prvi put sam na tvog blogu pa sam tu priliku iskoristila i malo pogledala ceo blog i pošto su mi se stvarno jako svidele i teme postova i izgled bloga - zapratila sam te <3 <3
    Ako želiš možeš i ti uraditi isto, značilo bi mi <3 <3

    Boomy's Place

    ОдговориИзбриши
  2. Imam neke od ovih knjiga u izdanju Kreativnog centra, dobijao sam ih za rođendane, Božić, Uskrs... Koliko znam, "Paleontologiju" nemam, ali zato imam i "Meteorologiju" i "Botaniku" i uživao sam u obe navedene knjige kada sam bio mlađi, a i sada volim da ih prelistam s vremena na vreme.
    Edukativne knjige - enciklopedije koje ja posebno volim su, redom, "Dečje sveznanje", svih šest delova (Reci ko je, Reci kako, Reci zašto, Reci gde...). Tri sam nasledio od svoga oca, a druge tri sam dokupio u Somboru. Sadrže veoma lepo objašnjene pojmove iz opšte kulture, istorije, geografije, biologije... Kao knjige koje si izložila, samo veće i obimnije.
    Zatim, tu su enciklopedije "O prirodi" (Mladinska Knjiga, poklon za koji se ne usuđujem ni da upitam koliko je koštao), bogata slikama, ilustracijama, tekstovima iz raznih izvora; i "1000 zašto, 1000 zato". Moje izdanje nije crveno, staro, već je teget, tu knjigu baš mnogo volim, ona prosto ima sve u jednom, objašnjeno na nivou više od osnovnog.
    Ono što se meni, lično, veoma svidelo, jeste edicija "Istorija sveta" u izdanju Blica, prodavala se na trafikama pre godinu ili dve - obrađen je period ljudske istorije, kroz uporednu hronologiju država, od mezozoika preko srednjeg veka do Hladnog rata. Plašim se da ću se ponavljati, ali, moram da napomenem da su i one bogate slikama, a to smatram velikim adutom i prednošću svake enciklopedije koja ima za cilj da edukuje.
    Za takmičenje iz istorije sam se spremao iz više udžbenika, a Bigzov "Istorija 7" je predivan, kao omanja enciklopedija, pun podpitanja, objašnjenja, tabela... Uopšte ne nalikuje požutelim udžbenicima od pre nekoliko godina.
    Hvala ti na divnom tekstu i, naravno, fotografijama (ilustracije su simpatične, tekstovi takođe). Samo ovako nastavi, volim blogove o knjigama, pa ćemo se čitati. :)

    mravawishes.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Tvoji utisci o pročitanom:

Популарни постови са овог блога

SASTAV: NE MOGU DA SE ODUPREM TOM UTISKU

ANALIZA: UJKA VANJA

ZONA ZAMFIROVA - ANALIZA